kaybolan yıllarım

YENİ SİTE ADRESİMİZ İÇİN TIKLAYIN...

“ÂLİMLER YERYÜZÜNÜN IŞIKLARIDIR, IŞIK TUTAN KANDİLLERİDİR, KARANLIKLARI AYDINLATAN NURLARIDIR.” (“HZ.MUHAMMED S.A.V):

Ailene namazı emret;
kendin de ona sabırla devam et.
Senden rızık istemiyoruz;
(aksine) biz seni rızıklandırıyoruz.
Güzel sonuç, takvâ iledir. (TAHA/132)


 
мαя∂ιηℓι мємєт şιяιη
мαя∂ιηℓι мємєт şιяιη  
  ANA SAYFA
  RESULULLAHIN DİLİNDEN DUALAR
  EN GÜZEL DİNİ RESİMLER
  KUR'AN-I KERİM DİNLE
  DİNİ SLAYT RESİMLER
  EFENDİMİZİN MUCİZELERİ
  YA NEBİ (S.A.V.)
  ANNE VE BABAYA SAYGI ADABI
  EFENDİMİZ (S.A.V)'E SALAVAT
  ZİNA
  İLAHİLER
  YASİN-İ ŞERİF
  NAMAZIN RÜKÜNLERİ
  MEVLANA ÖĞÜDÜ
  DİNİ SUALLER
  DUALAR
  ALLAH C.C DİYOR Kİ:
  NAMAZ NEDİR?
  HZ. MUHAMMED S.A.V. HAYATI
  BİR ANNENİN GENÇ KIZINA TAVSİYESİ
  10 ŞEY
  AĞLATMAK
  NEFSE ZULÜM
  AZRAİL
  ANA BABA
  ŞEYTAN
  CENNET VE CEHENNEM
  BAYANLAR İÇİN NAMAZ KILIMI
  HADİSLER
  ALLAH DOSTLARI
  ORUÇ VE FAYDALARI
  BÜYÜK GÜNAHLAR
  Büyük Günahları Doğuran Altı Günah
  İÇKİLER VE UYUŞTURUCULAR
  DİN NEDİR?
  İSLAM DİNİ NEDİR?
  İMAN NEDİR?
  ALLAH'a iman
  MELEKLERE İMAN
  PEYGAMBERLERE İMAN
  KİTAPLARA İMAN
  AHİRETE İMAN
  KAZA VE KADERE İMAN
  MİRAÇ KANDİLİ
  REGAİP KANDİLİ
  BERAT KANDİLİ
  KADİR GECESİ
  MEVLİT KANDİLİ
  KIYAMET
  NASİHATLAR
  CİNLER
  SUAL VE CEVAP
  HANIMLAR İÇİN ÖZEL DİNİ BİLGİLER
  İSLAMİ BİLGİLER
  OKUL ÖNCESİ MİNİKLER İÇİN
  KUTLU DOĞUM VE MEVLİD KANDİLİ
  ESMA-UL HÜSNA
  VEDA HUTBESİ
  :::M:Ş:T:::
  İSLAM TARİHİ
  NAMAZ VAKTİ
  4 BÜYÜK MELEK
  A'RAF
  KULAĞIMIZA KÜPE OLACAK SÖZLER
  HZ EYÜP (A.S) FİLM
  PEYGAMBERİMİZİN İKİ GÜLÜ(KERBELA) NİHAT HATİPOĞLU
  ÖLÜM KIYAMET VE AHİRET
  YILDIRIM HAN VE EMİR SULTAN (EVLİYA FİLMİ)
  RESULULLAH'A MEKTUP
  VEYSEL KARANİ
  HZ MUHAMMED (S.A.V)'İN BABASI
  HZ MUHAMMED (S.A.V) HAYATI
  KIYAMETİN BÜYÜK ALAMETLERİ ÇIKMAYA BAŞLADI
  İSLAM-TARİHİ
  GÜZEL VE DİNİ SÖZLER
  HZ(MUHAMMED)S.A.V'İN VEDA HUTBESİ
  CENNET
  ORUCU BOZAN VE BOZMAYAN DURUMLAR
  PEYGAMBERİMİZ(S.A.V) GÜZELLİĞİ
  İLAHİ KLİP
  SON DAKİKA HABERLERİ
  RESİMLERİM
  Galeri
  :::OYUNLAR:::
  SPOR
  ANKET
  ILETISIM
  SİTE YÖNETİCİLERİ
  PEYGAMBERLERİN NİTELİKLERİ
  CUMA NAMAZI
  CENAZE NAMAZI
  NAFİLE NAMAZLARI
  KAZA NAMAZI
  TERAVİH NAMAZI
  HASTA NAMAZI
  KUTUPLARDA NAMAZ
  NAMAZIN EDEBİ
  NAMAZ VAKİTLERİ
  NAMAZ ve SAĞLIK
  İMAMLIK VE CEMAAT
  NAMAZLAR VE NİYET
  NAMAZIN ESRARI
  NAMAZIN TERKİ CEZASI
  Namaz Bibliyografya
  EZAN DUASI
  BİR UYARI
  MİNİ SÖZLÜK
  Ziyaretçi defteri
komik
KAZA VE KADERE İMAN
Kaza ve Kadere İman Kaza ve Kadere Îman Nedir? Şerlerin Yaratılması Nasıl Olur? İnsanın İşlediği Hayrı da, Şerri de Allah Yarattığına Göre, İnsan Nasıl Yaptığı Şerden Mes'ûl Tutulabilir? Allah Ezel de Olacak Her Şey'i Bilmekle, Bizi O Şey'i Yapmaya Zorlamış Olmaz mı? Kaza ve Kader İnancının, âmentü İçinde Yer Almasının Hikmeti Nedir? Kaza ve Kadere İnancın İnsan Hayatı Üzerindeki Te'sirleri Nelerdir? Kaza ve Kadere Îman Nedir? Şerlerin Yaratılması Nasıl Olur? Kader, Cenâb-ı Hakk'ın ezelden ebede kadar olmuş ve olacak, iyi-kötü her şey'in oluş zamanını, yerini ve her türlü özelliklerini ezelden bilmesi, öylece takdir ve tesbit etmesidir. Kazâ ise, zamanı gelince ezelî ilmine ve takdîrine uygun olarak eşya ve olayları yaratmasıdır. Bu tariften anlaşıldığına göre, kader yüce Allah'ın ilim ve irâde sıfatının bir tecellisi, kaza da tekvîn sıfatının eseridir. Allah bütün kâinatı ve kâinat içinde bulunan canlı - cansız bütün varlıkları bir programa göre yaratmıştır. Allah kainatta meydana gelecek bütün hâdiseleri bildiği gibi, Kâinatta görünen eşsiz nizam ve hârika düzen, onu, Allah'ın bilerek plânladığını, programladığını ve her şey'i o plân ve programa göre, zamanı gelince yaratmakta olduğunu gösterir. İşte Allah'ın kâinatı yaratmadan evvel ezelde çizdiği bu programa kader denir. Zamanı gelince bu programı tatbika koyması da kazâ'dır. Şu halde kazâ ve kadere îman; Allah'ın her şey'i bildiğine, ezelde programladığına, sonra da zamanı gelince eşya ve olayları o bilgi ve programa göre yaratmakta olduğuna tereddütsüz olarak îman etmektir. Alemde Hayrın Yanında Şerler de Yaratılmaktadır.. Hayrı da, şerri de yaratan Allah'tır. Bu inanış, Kadere îmanın bir cüz'üdür. Ancak âlemde yaratılan hayırlar asıl, şerler ise fer'îdir. Hayırlar küllî, şerler cüz'îdir. Şerrin yaratılması, "her şey zıddıyla bilinir" kaidesiyle, hayrın hakikatı ve güzelliği ortaya çıkması içindir. Meselâ hastalık olmasa, sıhhatın nasıl kıymetli bir nimet, büyük bir ganimet olduğu bilinemezdi. Karanlık olmasa, ışığın değeri anlaşılamazdı. Kötülük olmasa, iyiliğin fazîlet ve üstünlüğü idrâk edilemezdi. Alemde hayrın yanında cüz'î kalan şerler hiç yaratılmasa idi, hayrın mâhiyeti ve güzelliği tam görülemediği gibi; hayrın nevîleri, dereceleri, çeşitleri de anlaşılamazdı. Böylelikle cüz'î bir şerrin yaratılmaması neticesinde pek çok hayırlar vücuda gelemezdi, dolayısıyla büyük bir şer ve zarar ortaya çıkardı. Ayrıca şer ve hayır telâkkisi, çoğu zaman insanın anlayışına ve bakış açısına göre de değişmektedir. İnsan bâzı şeyleri kendisi için şer ve çirkin bulurken, aslında o şey onun hakkında tamamiyle hayırdır. Fakat insan hodgâm (bencil) ve zâhir-perest olduğu için, ilk bakışta kendi menfaatine aykırı bulduğu her hâdiseye şer hükmünü verebilmektedir. Bunu bir misalle açıklayalım: Mühim bir iş için uçağa binecek bir adam, bineceği uçağı kaçırsa, bu ona büyük bir şer olarak gözükür. Çünkü menfaati zedelenmiş, dünyevî bir işi aksamıştır. Ancak daha sonra havada uçağın kaza yapıp düştüğünü farz edelim. Bu durum karşısında da, aynı insan, daha önce şer telâkki ettiği şey'in, aslında kendisi için ne kadar hayırlı olduğunu düşünmeye başlıyacaktır. Demek ki ilk bakışta insana şer gibi görünen pek çok hâdise, netice itibariyle iyi ve hayırlı olabilmektedir... Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri bu hakikatı ne güzel dile getirmiştir: "Hak şerleri hayreyler Zannetme ki gayreyler Ârif anı seyreyler Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler..." Şerrin Allah'ın ilmi ve iradesi dışında meydana geldiğini ve Allah'ın şerleri yaratmadığını söylemek; Allah'ın İlim, İrâde ve Kudret sıfatlarının bir hududu ve sınırı olduğunu iddia etmek demektir. Bu ise, ulûhiyetin şânına bir noksanlık isnâdı olduğu gibi, kâinatın bir plân ve programa göre yaratıldığı gerçeğine de zıddır. Bunun içindir ki Hayır ve şerrin de Allah'tan olduğu, Allah tarafından yaratıldığı hususu, Kaza ve Kadere îmanın içinde yer almış ve bu inanç üzerinde ayrıca durulup te'yid edilmek lüzumu İnsanın İşlediği Hayrı da, Şerri de Allah Yarattığına Göre, İnsan Nasıl Yaptığı Şerden Mes'ûl Tutulabilir? Allah Teâlâ bizim yapacağımız iyi-kötü bütün hareketlerimizi, hayır ve şer bütün davranışlarımızı bilir ve zamanı gelince de yaratır. O'nun bu bilmesi ve yaratması, bizim mes'ûliyetten kurtulmamızı gerektirmez. Zira Allah, biz insanlara, iyi ile kötüyü, hayır ile şerri birbirinden ayırdedip bunlardan birini tercih etme irâde ve ihtiyarını, kabiliyet ve hürriyetini de vermiştir. İnsandaki bu ihtiyar ve irâdeye, "cüz'-i ihtiyar" veya "cüz'-i irâde" denir. İnsan bu kabiliyetini kullanarak iyiyi veya kötüyü, hayrı veya şerri seçebilir. Allah da onun bu tercihine göre, fi'lini yaratır. Demek ki, Allah kulun iyi veya kötü fiillerini, onu iyilik ve kötülük yapmaya zorlayarak değil, bil'akis irâde ve ihtiyarını kullanması sonucu yaptığı tercihe göre yaratmaktadır. Kul iyiyi tercih ettiyse iyiyi yaratır, kötüyü tercih ettiğinde de kötüyü... Bu durumda mes'ûliyet de, seçim ve tercihi yapan insana ait olur. Özet olarak denebilir ki, kulun fiillerinde şerri ve kötüyü yaratan Allah'tır; fakat onu isteyen, kazanan, kesbeden insandır. Bu sebeble mes'uliyet de insana aittir. Allah Ezel de Olacak Her Şey'i Bilmekle, Bizi O Şey'i Yapmaya Zorlamış Olmaz mı? Hayır. Çünkü kulun bir şey'i yapacağını Allah'ın bilmesinin, kulun fi'li üzerinde zorlayıcı bir te'siri yoktur. Bunu bir misalle izah edelim: Astronomik incelemeler neticesi 1 sene sonra ay'ın tutulacağını bildiğimizi farzedelim. Günü gelince ay tutulsa, bu, ay'ın biz bildiğimiz için tutulduğu mânasına gelebilir mi? Hayır. Çünkü ay, biz bildiğimiz için değil, tutulma sebeblerinin varlığından dolayı tutulmuştur. Biz o sebebleri daha bir sene önceden ilmî incelemelerle keşfederek ay'ın tutulacağı hususunda bilgi sahibi olduk. Hiçbir zaman biz ay'ın tutulacağını söylediğimiz için ay tutulmadı. Aynen bu misal gibi, Allah da kulun irâdesini hayır veya şerden hangi istikamette kullanarak nasıl bir davranış yapmak istediğini önceden bilir, onu tesbit ve takdîr eder. Zamanı gelince de kulun istediği istikamette yaratır. Allah'ın bu bilmesi, kulun o fi'li işlemeyi istiyeceği içindir. Yoksa, Allah bildiği için kulun o işi yapmayı istemesi ve işlemesi söz konusu değildir. Şu halde, kulun irâdesini kullanarak işlediği fiillerini Allah'ın ezelde bllip takdîr etmesi, kulu mes'uliyetten kurtarmaz. Çünkü, bu bilişte kulu bir zorlama, irâde ve ihtiyarını ortadan kaldırma durumu kesinlikle yoktur. Kaza ve Kader İnancının, âmentü İçinde Yer Almasının Hikmeti Nedir? Kaza ve Kadere îman, aslında imanın son hududunu gösteren, hal ve vicdanla ilgili çok ince bir mes'eledir. Mü'min kadere, hayır ve şerrin Allah'tan olduğuna îman ile, her şey'i, hatta nefsini ve fiillerini bile Cenâb-ı Hakk'a verir. Bu durumda, mes'uliyetten kaçmaması için karşısına cüz'-i ihtiyârî çıkar. "İstek ve iradenle yapıyorsun, o halde mes'ulsün" der. İnsan cüz'-i ihtiyârîsine dayanıp yaptığı iyilik ve kemâlâtı nefsine mâl edip mağrur olacakken, bu sefer de karşısına kadere iman çıkar. "Haddini bil, yapan sen değilsin. Yapan ve yaratan, takdîr ve irâde eden Allah'tır" der. Görüldüğü gibi, kader nefsi gururdan, kibirden kurtarmak; cüz'-i ihtiyarî de mes'uliyet ve mükellefiyetten kaçmasına fırsat vermemek için îmanın esasları arasına dahil olmuşlardır. Bunun aksi, yani, insanın mes'uliyetten kurtulmak için kadere yapışması; yaptığı iyilik ve hasenelerle gururlanması için de cüz'-i ihtiyarîye sarılması, kadere îmanın sır ve hikmetine aykırıdır. Kaza ve Kadere İnancın İnsan Hayatı Üzerindeki Te'sirleri Nelerdir? Kaza ve Kader inancı, insanda ye'sin ve ümidsizliğin ve kederin en büyük ilâcıdır. İnsan, başına gelen felâket ve musîbetlere, kadere olan inancı sebebiyle, Allah'ın takdîri gözüyle bakıp kendini teselli eder. Onun takdîrine rıza gösterir. Kudreti sonsuz bir Rabbın murâkabesi altında olduğunu hisseder. O belâ ve musibetin Allah'tan geldiğini bildiğinden, kurtulmak için yalnızca O'na iltica eder, O'na yalvarır. Gelen musibetin kendisi için keffâret ve afv sebebi olduğunu düşünür, sabır ve metanet gösterir. Bu sırdandır ki, "Kadere îman eden, kederden emîn olur" denilmiştir. Kadere îman, insan rûhunu dünya kadar ağır yüklerden de kurtarır. Çünkü insan, bütün kâinatla alâkadardır. Maksadları ve arzuları, ideal ve hedefleri sonsuzdur. Kudret, irâde ve hürriyeti ise, sınırlı ve mahduddur. Arzu ve maksadlarının, düşünce ve fikirlerinin bâzan binde birini bile gerçekleştirmeye gücü yetmez. Bu durumda insanın gerçekleşmeyen arzu, ideal ve düşünceleri, onu mânen baskı altında tutar, ruhunu ezer, kalb ve vicdanını sızlatır. Ümidsizliğe düşürür. İşte kadere îman, bu durumdaki bir insanın en büyük teselli kaynağı, şevk ve gayret menba'ı, ümid ışığı, üzerindeki ağırlıkları yükleyebileceği metin bir istinad noktasıdır. Daha önce de belirttiğimiz gibi, kader, insanı gurur ve kibirden kurtarır. Nefsin ve benliğin insanı havalandırarak yoldan çıkarmasına, bir nevi fir'avunlaştırmasına mâni olur. Tevazu' ve mahviyet sâhibi kılar.
BİZ ALLAH AŞKIYLA YANIYORUZ  
   
DİNİ MENULER بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم:  
  kütüphane programı ve tasarım örneği  
بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم:  
   
мαя∂ιηℓι мємєт şιяιη  
  Kur'an-I KERİM Oku dinle Quran"/>